mandag 23. juni 2014

Jeg pusler og planter

Vi har allerede nådd solsnu, og været kan vi ikke klage på. I følge Meteorologisk institutt har det ikke vært en bedre og varmere vår enn 1992, og det tror jeg så gjerne, for den våren ble sønnen min født, og da var det varmt!

Det gror, og det er fint, men jeg syns hele tiden det er så smått og puslete i forhold til det store arealet vi har. Det syns liksom ikke ordentlig! Men da får jeg bare fortsette å grave bed og plante… Jeg kommer unsett ikke til å gå inn for en grundig helomvending av hagen med oppløying, jordlass og innkjøpt dekorstein. Her vil jeg gjøre noe innafor det som tomta allerede har å by på. Ja, det vil si, på nedsida, ved garasjen, tar vi gjerne imot fyllmasse, både for å få bedre gårdplass og for å få et område der det med tida kanskje kan vokse noe fint – og godt, som rips og solbær, for eksempel.

Min gode hageinteresserte kollega og jeg tok turen til Nannestad og Garden Living her forleden, og fikk med oss fine ting hjem fra gutta der:

140621 Fra Garden Living

Hosta “Big Mama”, gillenia trifoliata, solbrud helenium x autumnale “Can Can”,  kattemynte og hosta “Spilt Milk”, og en stilig vannkanne. Jeg nyter å bruke en pen og ordentlig ting!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar