fredag 13. juni 2014

Det gror i lyse dager, men jeg er likevel utålmodig!

Her må jeg følge godt med, for det skjer noe hver dag, små gleder eller nye ting å undre seg over eller finne ut om. En ting er utålmidigheten min etter å se det riktig bugne av frodig blomsterprakt… Mine bed og beplantninger er så smååå! Men, altså, det skal bli mer! Og av alle frøene jeg sådde inne i våres, må jeg bare innse at så veldig mye kommer det ikke ut av det…
Så vakker akeleie trenger mer plass for å komme til sin rett, og det kan godt være fler av dem. Jeg spar opp større bed, og satser på deres evne til spredning.
140608 akeleie
Jeg anser vel dette bedet som et midlertidig sted – en mellomstasjon – for stauder som skal bli større og flere av samme arter. Et lengre og bredere bed skal komme på plass, og da skal det bli så fint!
140608 Bed oppe 2
Fuglebadet jeg lagde med betong og rabarbrablader på husflidslagets kurs:
140608 fuglebad
Vakre gule dagliljer ser ut til å trives og gir rikelig med blomster. I fjor høst fylte jeg på med mye ny jord og benmel. Det likte de visst!
140608 Guk iris
Vakre hvite buketter på spireaen
140608 hvit busk
Rhododendronen er oversådd, og det surrer og summer. Jeg har stelt så pent med den som jeg kan, jeg fjerna visne blomster og gjødsla med rhododendrongjødsel, og mer kan jeg vel ikke gjøre.
140608 Rhododendron
Geranium Magnificum – storkenebb:
140608 Stor storkenebb
Den lille lave storkenebben:
140608 storkenebb lav
Hver uke etter hundetreninga i grustaket tar jeg med meg noen runde, fine steiner hjem til å kante bedet. Det er ikke så innmari fint ennå, men når det får grodd seg til, så skal det bli så flott!
140608 staudebed steinkant

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar