mandag 10. juni 2013

Jeg går i frø!

Så mange frø som jeg har sådd! Å fylle en hage med stauder er jammen dyrt om en må kjøpe alt på hagesenteret. I vinterens mørke kvelder lot jeg meg derfor beta av frøkatalogens vakre bilder, og bestilte noen små poser. Da dagene ble lange og lyse nok, ble frøene sådd, og mange spirte raskt, men etter det har det gått utruuulig seint. Skal de ikke vokse mer snart? Jeg passer vann og lys, lar dem akklimatisere seg i frisk luft på terrassen – bærer ut og inn, og steller med dem så godt jeg kan.

P1000680

Man får vel ønske seg drivhus etterhvert…

Hva har jeg sådd?

Primula Denticulata The “Drumstick” Primula – kuleprimula

Anthemis c. Karpatenschnee Hvit gåseblomst

Kattemynte Nepeta Blue Moon

Sedum hispanicum

Rosekrage

I tillegg har jeg hivd ut noen ringblomstfrø i en liten skråning, og de ser da livskraftige ut, og så har jeg sådd Nemesia Carnival mixed i et kar for seinere utplanting, og de spirer også godt. Da blir det forhåpentlig blomstring i bedet i år, selv om de små staudeynglingene ikke vil gjøre noe særlig av seg før neste sommer, – om jeg får dem til å gro da!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar